Monday 6 October 2014

SAMBUTAN HARI LAHIR JAMAEI

 
TARIKH

Dalam ketiga-tiga anak saya, Fekhri dianggap paling bertuah berhubung sambutan hari lahir. Ulangtahun kelahirannya sehari selepas ulangtahun perkahwinan kami dan dekat pula dengan ulangtahun kelahiran Aleeya dan Ateh. Jadi, setiap tahun tidak pernah lagi terlepas menyambutnya. Apapun, bertuah Payie, anak kami yang sensitif dan lembut pekerti ini. 

Manakala, Izz dan Irfan pula, sambutan ulangtahun kelahiran mereka ada masanya terlupa untuk disambut secara jamaei. Namun, sambutan di peringkat keluarga kami, alhamdulillah tidak pernah kami lupakan sekalipun cuma wish mereka di hari yang istimewa itu.

Sebagai cahaya mata sulung kami yang banyak berinteraksi tentang kejadian, tarikh dan peristiwa, makanya kami susah terlupa tentang tarikh kelahirannya. Dia sudah banyak ingin tahu tentang peristiwa seperti hari raya, waktu solat, tarikh sambutan hari-hari penting di sekolahnya dan sebagainya. 

Irfan pula istimewa di hati saya sebab dia menempuh banyak ujian bersama saya, jadi banyak tarikh penting dalam kehidupannya kekal dalam memori saya. Sepanjang hampir tiga tahun kehidupan Irfan bersama kami, banyak tarikh yang 'mencemaskan' dirakamkan. Betapa hebat anakanda kami ini! 

SURPRISE

Makanya, kelmarin 5 Oktober 2014, tanpa pengetahuan kami, adik-beradik hubby telahpun merancang sambutan ulangtahun kelahiran Fekhri, Aleeya, Ateh dan Ain. 

Fekhri menerima hadiah daripada Ummi dan Ibu, thanks. Dan kek coklat yang sedap tajaan Atok, Acu dan Alang. 

Semoga anakanda kami ini bakal menjadi pemuda Islam yang akan membanggakan deen ul Islam suatu hari nanti. 

We LOVE you. Dan terima kasih dari kami untuk semua yang menjayakan sambutan ini. Allahu yubaarik. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda!